roman cümlesi

"İnsan hayatı, okunması gerekli kitapların yanında çok, ama çok kısadır. İyi bir okuyucunun okuyabileceği kitap sayısı iki, üç bini geçmez. Bu nedenle asla rastgele okumamalıyız. Ben kitap değil, yazar okuyun derim." (Mehmet Eroğlu)

19 Ekim 2011 Çarşamba

Paul Avrich'in "Anarşist Portreler"i Kasım'da Çıkıyor...




Agora Kitaplığı, Kasım 2011 ayı için özellikle iki kitap hazırlıyor: Bunlardan birisi, Bertolt Brecht'in "Epik Tiyatro" kitabı. Diğeriyse, Paul Avrich'in neredeyse klasikleşmiş eseri "Anarşist Portreler".

"Anarşist Portreler" benim, cezaevinden tahliye olduktan sonra yaptığım ilk çeviri. 1991 Eylül ayında İstanbul'a yerleşmeye geldiğimde, her gün uğradığımız Belge Yayınları'nda Ragıp Abi'nin önerisi üzerine, Talas Han'ın giriş katında bürosu olan Sarmal Yayınları'na uğramıştım ve yayınevinin sahibi Işıtan Abi (Gündüz) kısa bir sohbetin ardından bana bu kitabın İngilizcesi'ni vermişti. Kitabı kah İstanbul, Kurtuluş'ta tuttuğumuz çatı katında, kah Bornova'daki aile evinde çevirdiğimi hatırlıyorum. Sarmal da kitabı güzel bir kapakla, iki cilt halinde basmıştı. Yıllar sonra, Sarmal Yayınları'nın kapanmasının akabinde, Doruk Yayınları başka bir baskı yaptı. Agora'yı kurduktan ve çevirilerimi imkan bulduğum ölçüde biraraya toplamayı düşündükten sonradır ki, kitabın yayın hakkını elinde bulunduran yayıneviyle temas kurmuş ve sözleşme imzalamıştık. Şimdi, çevirisini bir kez daha rötuşlayıp hafif bir redaksiyondan geçirerek yeniden yayına hazırlıyorum. Bir aksilik olmazsa Kasım ayı içerisinde, TÜYAP'tan sonraki hafta içinde yayınlanıp dağıtıma girmiş olacak...

Agora'da tek cilt halinde basacağımız kitap, üç bölümden oluşuyor: "Rusya", "Amerika" ve "Avrupa ve Dünya".

Özellikle üzerinde durulan portreler ise Bakunin, Kropotkin, Mahno, Volin, Proudhon, Benjamin Tucker, Sacco ile Vanzetti, Aleksandr Berkman, Mollie Steimer ve J.W. Fleming... Ayrıca, ekte gördüğünüz iki resim gibi küçük bir fotoğraf albümü de var...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder